Tre mål att sträva efter!

Publicerat 2012-11-12 klockan. 21:30:28
1. Dricka mer vatten

Jag dricker alldeles för lite vatten, och det är jag väll medveten om. Jag får oftast ont i huvudet när jag dricker lite vatten, vilket händer allt för ofta, speciellt under varma sommardagar. Trots det har jag jätte-svårt för att göra något åt det. Jag dricker helt enkelt inte om jag inte är törstig, men det ska det bli ändring på! 
 
2. Äta nyttigare
 
Det här målet är faktiskt något jag har blivit bättre på, förut åt jag näst intill aldrig grönsaker! Men det är inte bara grönsaker som ingår i att äta nyttigare. Jag har tänkt dra ner så mycket som möjligt på vitt bröd, pasta, potatis och ris. Jag tänker äta mer grönsaker, och varierat. För tillfället blir det mest sallad, gurka och majs. Jag har tänkt äta mer av speciellt tomat och groddar. Som tur är har vi ett riktigt grymt salladsbord på skol-restaurangen så det  ska inte bli ett problem. 
 
Till sist har jag tänkt äta mindre sötsaker, jag tänker inte sätta stopp helt, för det varken vill eller kan jag. Men fika och godis hör numera endast till helgerna! 
 
 
3. Gå ner 4kg
 
Mitt mål med bra träning och kost är egentligen inte viktminskning! Men jag vill se resultat, så jag tänker köpa en våg så att jag verkligen ser om det blir resultat eller ej. För jag har väldigt svårt att se det på min kropp. Dessutom tror jag att jag kommer hamna på en vikt som är perfekt för min kropp och längd om jag går ner 4kg. Jag kommer ha kvar mina kurvor, bara finslipa dem lite. 
 
 
Mål 1 & 2 är mål som jag vill göra till en vana och en del av min livsstil. Jag tänker satsa hårt och om en månad (12-12/2012) får vi se hur det gått! Mål 3 tänker jag ge mig 4.a månader att klara av. 1 kilo i månad bör inte vara ett problem om man är målinriktad och verkligen vill. Och jag tänker verkligen satsa den här gången. Träning och kost ska bli en del av mitt liv, mitt hälsosamma liv!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0